Fastfood: gezonde kipburger

Heb jij ook zo af en toe zin in een bezoekje aan de McDo? Ik moet eerlijk zijn, ik ben geen supergrote fan, geef mij maar een lekker frietje van de frituur. Als ik dan toch mijn favoriet moet kiezen, dan ga ik voor een McChicken. Maar hey… dat kunnen we zelf toch beter, en gezonder?!

1541_Fotor
Wat heb je nodig voor een gezonde McChicken?

– twee volkoren boterhammen
– 1 kipfilet
– ijsbergsla
– komkommer
– kerstomaatjes
– 2 lente-uitjes
– 1 theelepel mayonaise (of griekse yoghurt als je het wat gezonder wil)
– peper, zout, lookpoeder, paprikapoeder en peterselie

aan het werk

Easypeasy hoor nu… Snijd de kipfilet in de lengte in twee zodat je fijne sneden hebt, ik gebruikte er eigenlijk maar eentje, dus je kan nog een tweede burger maken. Grill de kipfilet en kruid met wat peper, zout, paprikapoeder en lookpoeder. Toast of gril de boterhammen en beleg er eentje met een mengsel van mayonaise (of griekse yoghurt) en (veel) peterselie. Beleg daarna je brood verder met de kipfilet, ijsbergsla, wat sneetjes komkommer en lente-ui en leg de tweede boterham er bovenop. Ik maakte er nog een lekker slaatje met tomaatjes en lente-ui bij!

Wil je er frietjes bij (ohmygod, waarom schiet dit me nu pas te binnen?), maak dan deze groentefrietjes.

Smakelijk!

Misschien vind je dit ook interessant?

Sharing is caring!

2 gedachten over “Fastfood: gezonde kipburger

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *