Vragen staat vrij(dag): Fitgirl Laurence

Hier is mijn ‘Vragen staat vrij(dag)’ weer! Ik hou ervan om te weten hoe anderen gezonde voeding en sporten in hun leven laten passen, dus ik vuur maar al te graag mijn vragen af. Na enkele ‘bekende’ fitgirls, is het tijd om het wat meer in de buurt te gaan zoeken. Laurence is een Oostendse fitchick en ik ben heel benieuwd naar haar verhaal!

Laurence - by Nick Decombel

Hey Laurence! Je lijkt mij een echte fitgirl, wat is de reden dat je nu meer aan je gezondheid denkt? Of ben je er al altijd mee bezig?

Hi Heleen! Ik ben altijd al sportief geweest eigenlijk. Ik deed aan hardlopen, skiën, snowboarden,… en toen ik jonger was heb ik gedanst en aan ballet gedaan! De laatste jaren is de intensiteit wel wat opgedreven en de keuze van training bewuster en gevarieerder geworden. Van thuis uit heb ik de gezonde levensstijl sowieso meegekregen dus dat was een makkelijke keuze:) of beter gezegd een gewoonte geworden… Dank u mama!

Welke sporten doe je nu?

Door de week doe ik aan lopen, krachttraining en volg ik verschillende groepslessen. Doorheen het jaar ga ik drie maal skiën en als het kan komt daar nog een short-ski bij.

Laurence - by Nick Decombel

Hoe plan je je workout dan in je week? Kan je een typische workout-week met ons delen?

Geen enkele week is hetzelfde bij mij: ik probeer om de week een andere indeling/variatie van sporten en sport/rustmomenten in te plannen. Ik train 5/7 – met 2 volledige rustdagen. In m’n planning hou ik natuurlijk ook rekening met het werkschema van m’n vriend en eventuele social events.

Vind je het belangrijk om daarnaast ook gezond te eten? Hoe ziet je menu op een doordeweekse dag uit het leven van Laurence eruit?

Voeding & sport , het één kan niet zonder het ander, ze gaan hand in hand:)
Een specifiek dagmenu kan ik je niet geven, maar zoals in m’n sportschema probeer ik ook op het vlak van voeding zoveel mogelijk te variëren: ontbijt bestaat soms uit havermout met fruit, yoghurt en superfoods, soms een omelet met groenten, bananenbrood, zelfgemaakte crackers met avocado & ei, noem maar op… Qua lunch en diner zorg ik ervoor dat we bijna elke dag van de week andere groenten eten, eens vlees, vis, veggie…

Laurence salade

Mag ik veronderstellen dat jij kookt voor jou en je vriend? Eet hij àltijd hetzelfde of is hij niet zo healthy-minded?

Axel (mijn vriend) is net als ikzelf van thuis uit met een gezonde levensstijl opgevoed, al gaat hij wel wat meer ‘uit de bocht’ als hij niet thuis is, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee, haha. We eten niet altijd samen door z’n andere uren en onze verschillende sportschema’s (hij is namelijk wakeboarder/kitesurfer). Ik zorg ervoor dat ik altijd iets in de diepvries heb dat hij kan opwarmen en anders kookt hij voor zichzelf, dat doet hij ook regelmatig.

Plan je ook échte cheat (ik noem het liever ‘treat’) momenten in of beslis je maar of je iets gaat nemen als het op je weg komt?

Sunday = cheatday, maar als ik in de week een social event heb zorg ik ervoor dat ik daar bewust kies en mindful eet en het kan zijn dat er daar toevallig een extra cheat aan verbonden is (lees: denk na over wat je in je lichaam stopt maar je moet ook kunnen genieten!)

Het lijkt me alsof je een erg drukke agenda hebt, kan je alles combineren met een voltijdse job?

Planning is alles; 1x per maand ben ik op zondag aan de kook! Ik maak dan crackers, bananenbrood, groentjes… voor een hele maand en dan stop ik dat in de diepvries. Ik kook ook graag met biologische diepvriesgroenten en -fruit.

Hoe ga jij dan specifiek om met de zomer? Hoewel ik zelf geen vakantie heb gehad, zijn er toch meer uitjes en dinertjes gepland. Dan vind ik het persoonlijk heel moeilijk om me aan mijn ‘schema’ te houden. Hoe doe jij dat?

Ik kan en mag wel van mezelf zeggen dat ik een redelijk sterk karakter heb om hiermee om te gaan:) Dat is zeker een voordeel!
In de zomer heb je idd meer social events enzo, maar dan pas ik telkens de gouden regel van het ‘mindful eten’ toe met ruimte voor dat extra genieten! En ook ik moet toegeven dat het in de zomer wel wat vaker voorkomt dan doorheen het jaar, maar dat mag.

Heb je één tip om de motivatie hoog te houden?

Misschien een beetje ‘cliché’, maar elke dag dat je die ene workout gedaan hebt is een stap dichter bij je doel. Geef nooit op en vergeet niet dat iedereen wel eens mindere dag heeft: zorg voor een mooie evenwicht tussen een gezonde levensstijl & lekker genieten!

Thankyou Laurence. Alweer een brok inspiratie!

Bron: foto’s door Nick Decombel, www.nickdecombel.be en Instagram Laurence

Misschien vind je dit ook interessant?

Sharing is caring!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *