#myvitabreak – daar komt week 3 al!

Vitalinea wil ons lekker challengen deze maand met #myvitabreak, week 2 is alweer voorbij en het ging me best wel goed af. Na een korte terugblik kijk ik graag op de feiten vooruit en stel ik je graag de challenges van week 3 voor. Doe je mee?

#myvitabreak

Week 2 completed

#myvitabreak - week 2

Het was me weer een weekje, de challenges komen niet altijd op het juiste moment, maar een gezonde lifestyle komt nu eenmaal niet vanzelf… Maandag stond in het teken van het ontbijt, daar heb ik nu eens helemaaaal geen moeite mee gehad, die challenge trek ik lekker door naar élke dag. Dankzij Sandra Bekkari leerde ik Matcha thee kennen, dus ook een kopje thee drinken op dinsdag leverde me alweer een ‘challenge completed’ op. Maar dan kwam woensdag eraan… Probeer maar eens offline te communiceren op een feestdag, waarop je helemaal NIETS gepland hebt, en dus ook geen mensen ziet. Challenge completed, maar nét iets te gemakkelijk dus.

Die ‘ja’ was net even moeilijk op een doodgewone weekdag wanneer je home alone bent. Ik zeg ‘ja’ tegen de wekker en spring uit bed, zeg ‘ja’ tegen de spiegel en doe eens extra mijn best in de morningrush en zeg uiteraard ‘ja’ tegen een heerlijk ontbijt! Vrijdag brengt me natuurlijk een workout, ik doe extra mijn best bij die verdomde Blogilatesfilmpjes, ook al wil ik eigenlijk stoppen. Geen food-boodschappen op zaterdag, maar na een lekkere lunch ga ik met mams naar Ostend Stock sale op koopjes jagen.

end of week 2: zondag – slaap

Easy! Kruip vanavond eens lekker vroeg onder de wol, zorg voor minimum 7 à 8 uur slaap. Kan je de slaap niet vatten? Drink voor het slapengaan wat kruidenthee en lees nog even in je favoriete boek, weg smartphone en laptop!

#myvitabreak - week 3

maandag – fomo to jomo

Wissel ‘Fear of Missing Out’ even in voor ‘Joy of Missing Out’: zet voor één keer de meldingen van je social media accounts uit. De wereld zal niet vergaan, promise…

Probeer op andere dagen je accounts op bepaalde tijdstippen te checken, en niet all day long. Ik weet het, ik pleit ook schuldig, maar even offline gaan doet zoveel deugd.

dinsdag – soeptijd

Maak een verse groentesoep met water en groenten, extra vochtopname én een extra portie groentjes #gezond.

woensdag – exerciSE

Breng wat meer beweging in je dag: terwijl je wacht op de blaadjes die uit de printer rollen, het opwarmen van je lunch of het koken van warm water voor je thee kun je even ‘wallsitten’. Parkeer je auto eens om de hoek en maak een kleine ochtendwandeling naar het werk en ga ook tijdens je lunchpauze even uit de deur.

O ja: extra concentratie gegarandeerd!

donderdag – relax

Lichaamsbeweging zorgt ervoor dat je beter inslaapt, maar pas op, probeer vanaf 2 uur voor het slapengaan geen intensieve workout meer te plannen. Laat je lichaam daarom even rustig worden na je workout door het maken van een korte wandeling of een rustgevend bad. Schaapjes tellen niet nodig, je valt zo in slaap!

vrijdag – dans

Kom er bij, en dans! Dit wordt vast mijn moeilijkste challenge gezien ik nogal een huismus ben de laatste tijd. We gaan toch proberen het weekend al dansend in te gaan, al is het dan een dansje in de woonkamer. Jammer dat K3 zoekt K3 al voorbij is 😉

zaterdag – movietime!

In het weekend is het me-time en tijd voor ontspanning. In plaats van maar weer eens voor de televisie neer te ploffen, ga iets leuks doen. Een partijtje bowlen, een film in de bioscoop, kom je kot uit om te ontspannen…

Doe je mee? Vergeet je momenten niet te delen met #myvitabreak!

Misschien vind je dit ook interessant?

Sharing is caring!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *