15 simpele manieren om gezonder te leven

Heb jij ook al dat échte herfstgevoel waarbij je het liefst een fijne wandeling maakt en afsluit met een warme chocomelk? Of je je lekker in de zetel nestelt met een filmpje, een warm drankje en wat popcorn of een koekje? Niet echt dé periode om een gezonder leven op te bouwen. Ik startte echter vorige week met Weight Watchers en dat gezonde leven gaat me best goed af (binnenkort volgt een update hoor!). Met wat kleine veranderingen kom je al een heel eind…

healthy-lifestyle-quote

it’s as easy as that!

  1. Maak dagelijks een kleine wandeling, ofwel ’s ochtends voor of na het ontbijt ofwel ’s middags tijdens je lunchpauze.
  2. Verander je koffie/theeritueeltje: geen koekje en geen suiker of melk meer in je drankje.
  3. Deel je bord anders in: vul je bord voor de helft met groenten en vul aan met wat eiwitten en koolhydraten.
  4. Eet ook zoveel mogelijk verschillende kleuren: ’s ochtends blauwe bessen, als tienuurtje oranje worteltjes, als vieruurtje een rode appel en leg ook ’s avonds op je bord twee verschillende kleuren groenten.
  5. Grill of rooster je voeding in plaats van te bakken in vetstof of te frituren.
  6. Eet één dag per week vegetarisch, je zal er niet persé kilo’s van verliezen, maar je eet automatisch meer groenten én doet iets voor de wereld. Let wel op met vegetarische burgers uit de winkel, want die kunnen ook best calorierijk zijn!
  7. Maak zelf je tussendoortjes in plaats van die ‘gezonde’ graanrepen uit de supermarkt. Ze zijn niet zo gezond als je denkt!
  8. Beperk je alcoholconsumptie. Drink maar één glaasje wijn bij het eten, of wissel af met water op je avondje uit. Vervang het vooral niet door frisdrank!
  9. Weg met belegde broodjes! Neem je eigen lunch mee naar het werk. Herfstideeën vind je hier.
  10. Vervang je witte boterhammen of pasta eens door de volkoren versie.
  11. Maak ook je broodbeleg gezond. Maak verse guacamole of hummus of eet eens een eitje op de boterham.
  12. Neem een stuk fruit in plaats van een smoothie of sapje. Een écht stuk fruit werkt veel meer verzadigend.
  13. Vervang de wekelijkse frietjes door groentefrietjes en verander je wekelijkse frituurdate in een maandelijkse of tweemaandelijkse afspraak.
  14. Maak eens courgetti (courgettesliertjes) in plaats van spaghetti.
  15. Pimp je water met citroentjes, limoenen, munt of ander fruit, in plaats van je glaasje calorierijke frisdrank.

Heb jij nog tips om gemakkelijk gezonder te leven?

Misschien vind je dit ook interessant?

Sharing is caring!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *