Back on track! 4 weken Fit Body Training app

’t Is een beetje moeilijk om te weten wanneer ik nu precies gestart ben, dus ik ga even terug in mijn voedingsdagboek. Op dinsdag 30 mei startte ik met het tracken van mijn voeding in de Fit Body Training app, maar officieel werd 5 juni voor mij de start van een iets fittere mommy. Ik paste mijn voeding aan en ging van start met de Transformation workouts. Officieel ben ik nu dus exact 4 weken bezig. Ben ik back on track?

het doel

Ik gaf als doel in ongeveer 4 kilogram te willen afvallen. Op zich is dit niet mijn hoofddoel. Ik wil gewoon 100% blij zijn met de persoon die ik in de spiegel zie. Liefst elke dag opnieuw. Dus, ik wil vooral mijn voedingspatroon blijvend gezond houden én regelmatiger sporten.

progressie

Eerst de cijfertjes… Ik hou op onze weegschaal vooral mijn vet- en spierpercentage in de gaten. Hij mag dan misschien het percentage niet 100% correct weergeven, de progressie merk ik wel op. In vier weken tijd verloor ik 2.5 kg, maar ook mijn vetpercentage is omlaag én mijn spierpercentage ging de lucht in. Wat de spiegel me vertelt, vind ik nog veel leuker: mijn buik is veel platter en ik moet me niet meer in mijn broeken wurmen. Eén broek waar ik niet meer in paste sinds de zwangerschap, past terug, maar het is nog steeds een beetje wringen 😉

Daarnaast sport ik meer. In plaats van één keer per week naar de fitness en eventueel een rondje lopen in het weekend sport ik nu bijna elke dag. De workouts in de Fit Body Training App duren amper 15 minuten (exclusief douche) en passen dus perfect in een druk leven. Ik probeer nu ook meer groenten te eten. Tijdens het werk ontbreekt vaak de tijd voor een tussendoortje, met honger (en goestingskes) tot gevolg. Daarom plan ik nu ook meer mijn tussendoortjes in en kies ik voor gezonde dingen die ik zoveel ‘on the go’ kan opeten. Ik zou dus niet alleen van kwantitatieve progressie willen spreken, maar ook van kwalitatieve progressie. Ik voel me goed!

tevredenheid

Mijn tevredenheid over de Fit Body Training App is heel duidelijk: 300%! Ik kreeg bij aanvang een berichtje van Coach Jan met aanpassingen die ik kon uitvoeren. Zo werd mijn dagelijks energieadvies iets opgekrikt, werden mijn macronutriënten aangepast en moet ik echt wel wat meer groenten eten.

Daarnaast is Fit Body Coach Jan er ook om de motivatie hoog te houden wanneer je in een dipje zit. Na ruim twee weken vond ik de progressie zelf wat ‘teleurstellend’. De coach antwoordt me in een berichtje dat de resultaten die ik boekte hélemaal normaal zijn voor iemand van mijn gewichtsklasse. Kleine stapjes leiden tot een groot resultaat verzekert hij me. Ik ben goed bezig!

fit body training voor iedereen?

Fit Body Training App is er echt voor iédereen. Het nauwkeurig bijhouden van je voeding en thuis sporten moet natuurlijk wel je ding zijn. Voor sommige mensen is dit hélemaal niets, maar voor mij is die extra controle wel goed. Wanneer ik exact ingeef wat ik gegeten heb, ben ik meer bewust van wat ik anders misschien nog meer had gegeten. 1 pralinetje worden er al snel drie en dat kan ik nu beter in de hand houden. Het kan natuurlijk geen kwaad om eens drie pralines te eten, maar daarnaast nog twee wafeltjes en een koekje maken het misschien wat ‘té’.

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om élke dag opnieuw alles in te voeren, maar voor mij biedt het een houvast. Met de tijd ontwikkel je een blijvende verandering in je voedingspatroon en kan je dat ‘tracken’ loslaten en zo op gewicht blijven. Je leert dat het geen kwaad kan eens te zondigen.

Ben jij al nieuwsgierig geworden naar Fit Body Training app? Je schrijft je supergemakkelijk, snel en goedkoop in via de website.

Misschien vind je dit ook interessant?

Sharing is caring!

3 gedachten over “Back on track! 4 weken Fit Body Training app

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *